Únava, strach, že nestačíme všechno udělat, vyrušování (zejména chytrými mobilními telefony) a chybějící vůle mohou vést k tomu, že se přestaneme soustředit na studium nebo na práci a ztrácíme drahocenný čas. Co můžeme udělat, abychom se zase dokázali soustředit?
Poruchy příjmu potravy, psychická onemocnění, mezi které zahrnujeme mentální anorexii, bulimii a záchvatovité přejídání, jsou velmi zákeřné nemoci. Porucha může udeřit v jakémkoliv věku u kohokoliv, ale zranitelnější jsou ženy, mladí lidé okolo puberty, ale i perfekcionalističtí čtyřicátníci. Deset pravd o poruchách příjmu potravy může ulehčit vyhledání pomoci postiženým a rodinným příslušníkům. Patří k nim tyto skutečnosti:
Úzkostné poruchy patří ve všech vyspělých zemích mezi nejčastější duševní poruchy. Uvádí se, že alespoň jednou v životě trpí klinicky významnou úzkostnou poruchou až 29 % populace. Psychiatři rozlišují několik druhů úzkostných poruch.
Samota má mnoho tváří. Jsou takoví, co žijí klidně sami, i takoví, co se cítí být opuštěni, když partner odejde do práce.
Bigorexie spadá do diagnostického spektra poruch příjmu potravy. Projevuje se nadměrným cvičením a někdy je označována jako obrácená anorexie. Tato psychická porucha postihuje především muže a často vychází ze syndromu malosti. V porovnání s ostatními si dotyčný připadá drobný a nedostatečně vyvinutý. Bigorektici tak tráví v posilovnách hodiny a své tělo neúměrně zatěžují. Růst svalů se snaží všemožně podpořit.
Lidé s autismem by už brzy mohli začít od lékařů, psychologů či psychiatrů dostávat nové zdravotní průkazky. Ty by jim měly usnadnit komunikaci u lékaře, na úřadech, v dopravě či v krizových situacích. Okolí by se z kartičky s modrým pruhem dozvědělo, jak má postupovat a s člověkem s poruchou autistického spektra (PAS) jednat.
Velké množství podnětů a úkolů každý den. Rodina, práce a koníčky. Vše skloubit dohromady v době, kdy je na výkony kladen obrovský důraz. Naučit se pravidla time managementu může být záchrana před spadnutím do bludného kruhu deadlinů. Dobře zvládnutá organizace času dokáže významně snížit úroveň stresu, zbaví vás úzkosti a s ní spojené deprese, zvýší osobní efektivitu a produktivitu.  
Přesčasy v práci, domácnost, péče o děti, konflikty - to vše z vás dokáže vysávat energii. Průzkumy dokazují, že stres může přispět k vážným onemocněním, srdečním problémům, depresím a k obezitě. Proto je důležité naslouchat svému tělu a zpozorovat včas varovné signály, které k vám vysílá.  
Zhruba každý stý člověk v Česku trpí schizofrenií. Je to kolem 100.000 obyvatel. Četnost výskytu choroby se v jiných zemích neliší. Díky lékům a terapii většina pacientů dokáže nemoc zvládnout a vést běžný život.

Stránky