Ztratit zaměstnání je pro každého nepříjemná zkušenost, která člověka ovlivní nejen ekonomicky, ale i psychicky. V současné pandemické situaci musí mnoho lidí řešit otázku ztráty zaměstnání. Důležité je se dlouhodobě nelitovat a vrhnout se intenzivně do hledání nových příležitostí.
Pomáháte ostatním v práci nebo v osobním životě? Fungujete jako vrba? Obrací se na Vás vaši známí s prosbou o pomoc, vyslechnutí, radu? Komunikujete celé dny s lidmi a hledáte cesty, jak jim pomoci? Hledáte řešení z problémů ostatních lidí? Pečujete o druhé?
Zjistit, jak se jarní několikaměsíční výjimečný stav podepsal na psychice Čechů, bylo jedním z cílů reprezentativního průzkumu, který si zadala Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) u agentury IPSOS*. A výsledek? Karanténu snášely psychicky hůře především mladší ročníky.
Zatímco klávesnice stále více vytlačují papír a pero, psaní rukou si zachovává výrazné přednosti, pokud jde o kognitivní a motorické funkce. Píše to francouzský deník Le Figaro.
Během letošní karantény způsobené koronavirem od března do června vzrostlo o polovinu používání špehovacích aplikací spyware a zejména stalkerware. V Česku jejich využití narostlo proti lednu a únoru o 24 procent. Celosvětově tyto škodlivé aplikace napadly více než 43.000 uživatelů.
Zvládnout toho více, stihnout to rychleji a dotáhnout to daleko. Častý vnitřní motor mnoha z nás. Určitě jste si už všimli, že vás ještě stále nikam nedovezl. Místo pocitu úspěchu se objevují výčitky, místo zaslouženého odpočinku další a další úkoly. Být šťastný a produktivní člověk zdaleka neznamená být neustále aktivní. Tady jsou čtyři věci, od kterých si potřebujete dát oraz každý den.
Když je toho moc, je těžké vymyslet i to, co si dát k večeři. Pracovní úkoly se zdají být těžší než obvykle a na plánované večerní cvičení nedojde ani omylem. Jenže tím to obvykle nekončí. Přicházejí výčitky, pocit neúspěchu a prožitek tlaku se zvětšuje. Z práce, vztahů i volného času se stává víc úkol ke splnění než příležitost k radosti a kreativitě. Vypadá to jako začarovaný kruh, ale vy to můžete změnit! Tady je deset drobných každodenních kroků, díky kterým se to podaří. Radí psychoterapeutka a lektorka Mgr. Alžběta Protivanská.
Bylo zjištěno, že půdní mikroby mají podobné účinky na mozek jako lék Prozac. Práce se zeminou, hraní si v půdě, zašpinění se bahnem může skutečně učinit dospělé i děti šťastnějšími a zdravějšími. To, o čem zahradníci a zemědělci mluvili po tisíciletí, je nyní vědecky ověřeno. Pocit, že vaše zahrada nebo farma je vaše šťastné místo, není náhoda!  

Stránky