Jak všechno stihnout a nezbláznit se

Taky letíte z práce, abyste to stihnul/a pro syna do školky a on už čeká na schodech s paní učitelkou jako poslední nevyzvednutý človíček? Víte, jaké to je usínat v noci nad notebookem, kde doděláváte projekt, a jedním uchem hlídáte, zda nebrečí dítě, že ho moc bolí v krku? Zažili jste si dilema, zda ošetřovat maminku, která si v 80 letech zlomila nohu, nebo manžela s těžkou angínou, a ještě balit dítě na školu v přírodě? A do toho samozřejmě pracovat. Ano, z toho by se člověk zbláznil. Naštěstí existují cesty, jak si ulehčit život a zvládnout horu povinností. Porovnejte, které už třeba využíváte, a které by se Vám mohly hodit.

7 TIPŮ A POMOCNÍKŮ PRO LEHČÍ ŽIVOT:

1. Ráno udělejte něco přípravného - dejte prádlo do pračky, napište si seznam nákupů, zkontrolujte úkoly pro daný den, zaběhejte si... - udělali jste něco pro sebe a získáte příjemný pocit, že už je leccos hotové.

2. Začněte delegovat - srozumitelně a konkrétně vysvětlete druhému, co po něm chcete, proč to chcete, do kdy to potřebujete a co z toho bude mít, jestli to udělá. A nezapomeňte poděkovat!

3. Naučte okolí respektovat Vaše znamení pro „NERUŠIT!“ (nejlepší je domluvená ikona - zavřené dveře, škrtnutý člověk na obrázku na stole...) - znamená, že máte čas pro sebe. Zvykněte i rodinu, že máte svůj vyhrazený čas.

4. Nakupujte specializované činnosti - je běžné nakupovat po internetu, zajišťovat si úklid profesionální firmou nebo si nechat upravit zahradu kvalifikovaným zahradníkem - pokud na to máte peníze. A když finance nejsou, jde to jako za starých časů - vyměňujeme, nenakupujeme. Upletu ti svetr a ty mi upečeš na Vánoce. Spravím ti auto a ty mi pomůžeš přeložit střechu. Existují i speciální „tržiště“, kde můžete nabídnout, co umíte a jde Vám snadno, a naopak sehnat, co Vám chybí (např. https://www.jaudelam.cz/, http://stomanie.cz/)

5. Využívejte zajímavé aplikace - Snapchat, Duolingo,Houseman, Calm  atd. - můžete jejich prostřednictvím sdílet tipy na dárky, učit se jazyky, objednat si opravy v domácnosti, meditovat či lépe usnout apod.

6. Naplňte smysluplně malé časové úseky - čekání na spojení při videokonferenci, v čekárně u lékaře, na metro...; člověk tím „ztratí“ přes hodinu denně - čtěte si, čistěte maily, jezte, cvičte nebo jenom odpočívejte.

7.  Pracujte s deadline - znamená cílevědomou práci s časem. Používáte limity, časování v prezentaci, na začátku schůzky si ověříte, zda všichni počítají s hodinou trvání. Nebo se např. zeptáte maminky připravující nedělní oběd: „Mami, kolik mám času do oběda?“, dozvíte se, že 20 minut - a máte možnost využít čas účelově, třeba na skleničku vína a popovídání si nebo k vyluxování auta.

Zkuste některé tipy zavést do svého života a zjistíte, že skutečně pomáhají. Nebo si vyberte jeden a zkoušejte ho. Ale vydržte - někdy chvíli trvá, než člověk přijde na to, že mu delegování činností je opravdu užitečné, není to jenom otrava a nejlíp to nakonec udělám sám. A jestli vás zajímají další možnosti, jak si život ulehčit, najdete je v e-booku TIME MANAGEMENT ZAMĚSTNANÉHO RODIČE na www.olga-ebooky.cz.

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama