Jak cítit psychologickou auru

Každý máme svůj osobní prostor a většině z nás je nepříjemné, když do něj zasahuje někdo cizí. Lidé z venkova mají obvykle daleko větší potřebu osobního prostoru než lidé žijící ve městě.

 Také v různých zemích mají lidé různou potřebu osobního prostoru. Napří­klad obyvatelé některých asijských států potřebují menši osobní prostor než průměrný Američan. Proto může návštěva z Dálného východu nevědomky zatlačovat Američana na dru­hou stranu místnosti tím, že mu stále vstupuje do osobního prostoru. Americký psycholog a parapsycholog dr. Charles Tart tomuto osobnímu prostoru říká „psychologická aura' o'

Tímto pokusem se naučíte nalézt hranice psychologické aury. Jedna osoba bude stát čelem ke stěně s rozkročenýma nohama a rozpaženými pažemi. Na opačném konci místnosti se postaví druhý a začne se k prvnímu co nej tišeji přibližovat. Osoba otočená ke zdi má poznat, když mu druhý vstoupí do psychologické aury.

Tento pokus není tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát. Během několika prvních pokusů se osoba otočená ke zdi in­tenzivně soustředí na přibližujícího kolegu a může mít pod­vědomý pocit, že je daleko blíže, než se nachází ve skutečnosti.

Druhý háček spočívá v tom, že vy dva se znáte nebo jste přá­telé, a tak se vaše aury nejspíš propojují velmi snadno. Proto proniknutí druhého do vaší psychologické aury necítíte tak silně, jako kdybyste pokus prováděli s někým naprosto cizím.

Vždy, když dělám toto cvičení, soustředím se na dýchání a snažím se ignorovat všechny zvuky zvenčí i zevnitř místnosti. Tímto způsobem jsem pak většinou - ne však vždy - schopen rozpoznat, když někdo vstoupí do mé psychologické aury.

Zdroj: Richard Webster - Aura - Naučte se auru vidět, číst, posílit a léčit, nakladatelství NOXI

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama