Aby si vás prodavačka všimla

Obvykle si ani neuvědomujeme, jak obsažným komunikačním prostředkem je výraz našeho těla. Sdělujeme jím mnoho informací beze slov - gesty, postojem a pohybem. Správné držení těla má význam nejen pro naše zdraví a kondici, ale i pro naše uplatnění ve společnosti. To platí o chůzi, postojí, sedu, prostě o všech pohybech.

Například jsme-li schouleni do sebe - ramena svěšená dopředu, kulatá záda, břicho a pánev povolené - vnímají nás ostatní lidé jako uzlík, v němž je veškerá energie stažena dovnitř. Uzlík působí jako něco, co ostatní míjejí bez povšimnutí, nebo do něho narážejí, protože z něj necítí sílu. Ta je stažena dovnitř. Stojíte-li takto v obchodě u pultu, nevnímá vás dostatečně ani prodavačka. Nedělá to schválně, prostě vás neregistruje. Pak nezbývá, než svou sílu projevit, což v takovém případě uděláme křečovitě tím, že zvýšíme hlas a svalové napětí. Okolím je takový projev pociťován jako nepříjemný, agresivní.

Jsme-li přirozeně vzpřímeni, je hrudník otevřený, dobře dýchá a v těle vše proudí tak, jak má. Tělo je plné síly a osobnost má výraznější projev, který vnímá i prodavačka. Rychle a ráda vás obslouží, neboť ji svou silou podněcujete beze slov.



Je-li tělo ochablé a vy se je snažíte za každou cenu napřímit, vytváříte napětí, které se projeví křečovitým držením - vystrčením hlavy dopředu či zvětšeným záklonem, staženými koutky úst, napětím ve tváři, mračením a podobně. Podívejte se, jak vypadá útočící zvíře. Je připravené ke skoku a má podobný postoj. Člověku v takovém postoji se druzí instinktivně vyhýbají, nebo se také postaví do útočné pozice.

Dokážete-li se ve vzpřímení uvolnit, hlavně otevřít hrudník a spustit ramena do šířky, dochází k vyladění, které se projeví nejen uvolněním v ramenou a šíji, ale i ve tváři a v celkovém výrazu těla. Síla, kterou z takového těla druzí vnímají, není agresivní, ale příjemná. Takoví lidé jsou vyhledáváni.


Zdroj: Autorehabilitační soustava - Jana Kombercová, Marie Svobodová

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (13)

  • Obrázek uživatele Návštěvník
    Návštěvník (anonym)

    :-(

    Říj 12, 2006
  • Obrázek uživatele rara
    rara (anonym)

    bodejt by si vas vsimla vy kozy kdyz neumite otevrit hubu

    Říj 13, 2006
  • Obrázek uživatele jarka
    jarka (anonym)

    Tak to buďte rádi,že si vás nevšímají.Já jsem jednou vlezla do nějakého butiku a ještě jsem nestačila zavřít dveře a starší dáma za pultem už vřískala,že na mne tam nic nemají(jsem trochu silnější).Bylo mi do breku a to jsem si tam šla prosím koupit šálu.Za čas už tam nebyli.

    Říj 14, 2006
  • Obrázek uživatele Trixi
    Trixi (anonym)

    No,já jsem radši,když mne nechají na pokoji.Nesnáším,když se na mne hned někdo vrhá a kecá mi do výběru a nutí mi něco,co já nechci.Když už tam vlezu,chci mít klid na výběr,jinak prchám jinam.Když si už vyberu,hlasitě zakašlu a hned se někdo vynoří.

    Říj 14, 2006
  • Obrázek uživatele xxcd
    xxcd (anonym)

    Prodavačka je od toho, aby si všímala ... Pokud si nevšimne, tak není nic lepšího, než prostě po určité chvíli nenaštvaně, jako by nic odejít .... No a kam !? Přece ke konkurenci ... :)

    Říj 14, 2006
  • Obrázek uživatele ra
    ra (anonym)

    Ja to nesnasim ani natrzisti:-) Jak na me mluvej i kdybych uz tahala penezenku jdu jinam a pokud do me "hucej" vsude klidne to vzteky ten den nekoupim.Tam jsou fakt extremne otravni.

    Říj 15, 2006
  • Obrázek uživatele Jarda
    Jarda (anonym)

    Spravny prodejce se dokaze nabidnout, ale zaroven dat prostor k dychani :) Spis je to o nekompetentnich prodavacich (myslim tim obe pohlavi), protoze kdyz je nekdo machr a vi, co dela, jak pristupovat k zakaznikovi a vubec o cem je PRODAVANI, tak totiz se i vy nejzavilejsi co jinak po osloveni odchazite z obchodu s tim clovekem budete bavit, ukazete mu fotku deti, bude vam dobre a dokonce si od nej s radosti neco koupite! :))) To je totiz pan/pani PRODAVAC, ale tech bohuzel moc neni.

    Říj 15, 2006
  • Obrázek uživatele Monika
    Monika (anonym)

    Já jsem prodávala knihy a podle výrazu a chvání zákazníka se dá jednoduše poznat, kdy se zeptat a kdy nechat zákazníka prohlížet v klidu. Bohužel vedoucí měla na věc jiný názor, hned jak vešel zákazník mezi dveře, musela jsem se ptát, co si přeje, bylo mi to samotné nepříjemné.

    Říj 15, 2006
  • Obrázek uživatele Míla
    Míla (anonym)

    Já přímo nesnáším, když vejdu do obchodu a vrhnou se na mne prodavači s dotazem, co bych ráda!! To mě dokonale otravuje. Chci mít chvíli čas se v obchodu porozhlednout, prohlédnou si věci a když mám o něco zájem, sama se ozvu.

    Říj 16, 2006
  • Obrázek uživatele Dáša
    Dáša (anonym)

    Ahoj, podle mě je prodavačka a prodavačka. Nesejde na tom, kolik jí je a ani jaké vzdělání dosáhla...jde o její celkový přístup, ochotu. A další názor...Kdo by se za těch pár šupů usmíval a nedej bože pomáhal zákazníkovi celý den,že? Ale každá mince má dvě strany. Myslím si, že pokud si vyberu kontaktní práci, měla bych ji dělat se vším, co k tomu patří. Jenomže tomu tak není. Přijdu do obchodu, tam stojí nějaká mladá kravka, co si piluje nehty, kouká na mě, co že si to dovoluji vůbec vstoupit a nebo naopak je tam obézní paní nejlépe již důchodkyně, která se ani nenamáhá svalit ze židle, proč taky, že? Ona tam je přece jen kvůli tomu, že za ni neplatí soc. a zdrav. pojištění! Ptám se, kde jsou ty světlé výjimky??? A co na to majitelé těchto obchodů??? No nejde jen o prodavačky, ale taky o servírky nebo dokonce úřednice... Mě učili, že úsměv nic nestojí a zákazník náš pán už v dnešní době asi neplatí. Dělala jsem všechny tři profese a dělala jsem je opravdu dobře, bohužel když dneska neděláte pro sebe, tak nějaká loajalita k firmě?!Proboha, co to je??? Zdravím všechny holky,paní co se někde uvrtaly a omlouvám se, že jako zákazník, který chce utrácet peníze, obtěžuji!

    Pro 07, 2008
  • Obrázek uživatele Honza
    Honza (anonym)

    No když vodcházim bez placení, tak bych spíš potřeboval, aby si mě nevšimla.

    Čer 23, 2016

Přidat komentář

Reklama

Reklama